VEU I SO
Powered by Castpost
Powered by Castpost
Powered by Castpost
Què arriba abans a terra una bola feta amb un paper de seda o el full de paper de seda (sense estar arrugat?)
Aquesta és la hipòtesi que plantegem als alumnes de P5 després dhaver agafat dos fulls de paper de seda DinA3 liles i dhaver fet una bola amb un dels fulls.
A continuació, deixem temps perquè els infants puguin pensar la seva resposta i quan ja la tenen a punt comencem a preguntar què creuen que arribarà abans a terra:
- Pol: la bola perquè es rodona.
- Gerard: la bola perquè el full planeja.
- Anna: el paper perquè vola.
- Xènia: el paper perquè és més gran.
- Neil: la bola perquè és més petita i va més ràpid.
Quan hem recollit totes les hipòtesis anem a fer la demostració al vestíbul de lescola. Els nens/es seuran davant de lescala que puja al primer pis i la mestra des del replà (del primer pis) col·loca la bola i el full a la mateixa alçada per deixar-los anar i observar què passa.
En el moment en què els dos fulls de paper surten de les mans de la mestra els infants comproven que la bola arriba més ràpid a terra que el full.
Finalment, es torna a la classe i es fa un escrit/dibuix de lexperiment realitzat.
Aquí posaríem una selecció d'imatges dels infants de l'aula.
This album is powered by
BubbleShare
- Add to my blog
Afegim un vídeo de youtube. Nosaltres inclouriem una altra reproducció que estigués relacionada amb el plantejament de la programació i que ens mostrés el procés i desenvolupament d'alguna activitat.
Aquest tema té com a objectiu fer un llistat dels diversos racons de joc que hi ha a les aules per tal que els mestres puguin triar aquells que sadaptin millor a les necessitats dels seus alumnes:
Aquesta activitat la fam fer a la classe de P3:
Vam presentar als infants tots els estats que en què poden trobar la xocolata: en tauletes, en pols, desfeta, bombons, xocolata blanca, negra... i abans de tastar-la vam fer una petita conversa en gran grup.
Quan vam acabar vam organitzar l'aula per racons de joc perquè dues taules féssin un mural pintant amb xocolata desfeta.
Per últim vam agafar la xocolata desfeta i cada nen/a va omplir un motlle (que havien portat de casa) i el vam posar al congelador de la cuina perquè quan es refredés tinguéssim bomboms!!!
Els nens/es s'ho van pasar d'allò més bé tocant, pintant i sobretot menjant xocolata, només s'ha de veure la foto, no hi ha paraules.